ETA calcul de l'heure d'arrivée Garmin 1030 plus

Discussion in 'Garmin GPS' started by menoudj, Jul 25, 2023.

  1. menoudj

    menoudj

    Joined:
    Jul 25, 2023
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Salut à tous

    Comment gérer l'heure d'arrivée (ETA) d'un parcours créé dans Openrunner ? Je ne lui donne pas de vitesse mais il me dit que je vais arriver dans une heure et demie si le parcours fait 20 km, ce qui est beaucoup trop. Systématiquement, il me donne des heures d'arrivées très lointaines.

    Quelqu'un a une idée pour modifier cela ?

    Translation
    ETA calculation of time of arrival Garmin 1030 plus

    Hi all
    How do I manage the arrival time (ETA) of a route created in Openrunner? I don't give it any speed but it tells me that I will arrive in an hour and a half if the route is 12.5 miles, which is way too much. Systematically, it gives me very distant arrival times.

    Anyone have an idea how to change this?
     
    menoudj, Jul 25, 2023
    #1
  2. menoudj

    Nuvi-Nebie Moderator

    Joined:
    Aug 16, 2015
    Messages:
    2,430
    Likes Received:
    208
    Location:
    UK
    I guess the rider speed is calculated depending on your Activety Profile, eg:- Moutain Biking, Training etc., the user guide does say that ETA is an estimate

    Translation
    Je suppose que la vitesse du cycliste est calculée en fonction de votre profil d'activité, par exemple : - [ Moutain Biking, Training ], etc., le guide de l'utilisateur indique que l'ETA est une estimation
     
    Nuvi-Nebie, Jul 26, 2023
    #2
  3. menoudj

    menoudj

    Joined:
    Jul 25, 2023
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Mon activité est "cyclisme sur route". le GPS calcule une vitesse de 10 km/h environ, ce qui n'est pas ma vitesse moyenne ! je roule à 25 km/h de moyenne selon le terrain. Hier soir, j'avais 20 km pour rentrer chez moi. Le champ ATE m'a informé que j'avais deux heures de route à faire...

    Translation
    My activity is "road cycling". the GPS calculates a speed of around 10 km/h, which is not my average speed! I drive at an average of 25 km/h depending on the terrain. Last night I had 20 km to get home. The ATE field informed me that I had a two hour drive to do...
     
    menoudj, Jul 27, 2023
    #3
Ask a Question

Want to reply to this thread or ask your own question?

You'll need to choose a username for the site, which only take a couple of moments (here). After that, you can post your question and our members will help you out.